Jens „Jeb" Bergernstern, der Lead Developer von Minecraft, gab auf Twitter bekannt, dass es in Zukunft Konsequenzen haben wird, wenn man Dorfbewohner tötet.
Derzeit können die Spieler noch nach Herzenslust Dorfbewohner töten, ohne Konsequenzen befürchten zu müssen. Diese Dorfbewohner erstehen früher oder später neu und versorgen so die Spieler mit neuen Gegenständen zum Handeln und Tauschen.
„Used to kill villagers because you don't like what they offer? Well, in the future you will have to face the consequences of your actions“, schrieb er.
Jeb führte die Pläne in der Folge weiter aus:
"The main idea here is not to out-smart people who wants to create the easiest way to produce emeralds. You will always find the "shortest path to success."
The idea is rather to make the game act a little more reasonable.
It doesn't feel right that villagers would continue to trade with you if you keep on killing them. It also doesn't feel right that they would like you if you stand idly by to see them burn in lava or get shot by skeletons. In other words, villagers will ask you to find another village to trade with.
There will be ways to make the villagers like you again, which is something I expect people will "exploit" in order to keep their slaughterhouses working. But that's part of the game, I suppose...
Es wird also im Grunde möglich sein die Dörfer in Arbeitslager zu verwandeln.
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