Gearbox CEO Randy Pitchford ist einer der gesprächigsten und enthusiastischsten Entwickler der gesamten Videospielindustrie und stets gewillt, seine Meinung zu den Spielen kundzutun, die von seinem Spiel produziert werden.
In einem Interview mit VentureBeat sprach Pitchford über die Anhebung der Levelobergrenze (Level Cap) von Borderlands 2, die trotz der Veröffentlichung von mittlerweile drei Erweiterungen bei 50 bleibt. Die Levelobergrenze des ersten Borderlands wurde mit den Erweiterungen sukzessive auf 69 angehoben.
Pitchford erklärt, dass die Anhebung des Level Cap die Balance des Spiels gehörig durcheinanderbringen würde, die ganz genau auf die Zahl der Skillpunkte abgestimmt ist, die man mit Level 50 hat.
“We designed the skills really well this time, but we did, for better or for worse, make a lot of the decisions with the knowledge that there will be no more skill points available to put into any trees after you reach level 50“, sagte Pitchord. “We knew the impossible configurations. Some of the design exploits that. Some of the impossible configurations, if they were possible, would break the game. Sometimes very literally. “Oh, that’s gonna blow memory. Your Xbox will crash.”
“So now we’re in a world where … . We, as customers and gamers ourselves, hear the fans. People want to level up more. It makes sense. We totally get it. We did it in Borderlands 1, so we have the precedent. And we’re gonna break our fucking game if we change the math. They also want the game to level up with them. If I’m level 55 and everybody else is level 50, it’s a walkover. I want to get level 55 gear if I’m level 55. I want to fight level 55 enemies. Then we have to make the whole game over again.”
Gearbox hat noch keine genaue Vorstellung, ob und wie die Levelobergrenze angehoben werden soll. Wir werden also einfach abwarten müssen…
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