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Black Ops II: Treyarch erklärt, warum nicht jeder Modus als Hardcore-Äquivalent gespielt werden kann

 

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Falls Sie einer jener wenigen Spieler sind, die Black Ops II auf Hardcore spielen, werden Sie sich vielleicht fragen, warum nicht jeder Spielmodus auch in einer Hardcore-Variante verfügbar ist. Für alle, die sich mit Shootern nicht so gut auskennen, sei erklärt, dass „Hardcore“ üblicherweise bedeutet, dass Kugeln schneller töten, dass es keinen Radar gibt und dass „freundliches Feuer“ etwas ist, auf das man ständig achten muss.

Also warum ist es nicht möglich, Ground War oder einige andere Modi von Black Ops II in der Hardcore-Variante zu spielen? Die Erklärung ist einfach genug: Nicht jeder Modus, der auch in der Hardcore-Variante spielbar ist, kommt auf genügend Spielerverkehr, um eine eigene Playlist zu rechtfertigen.

In den offiziellen Call of Duty Foren veröffentlichte Black Ops II Game Director David „Vahn" Vonderhaar eine ziemlich ausführliche Antwort, um den Black Ops II Hardcore-Fans die Situation zu erklären.

Hjer ist der durchaus lesenswerte Eintrag:

Hello,

I know the Hardcore crowd loves Hardcore. I love me some Hardcore Search & Destroy, personally. You are a small enough community where I feel like I know some of you personally.

The problem here is that not every gamemode playable in a hardcore variant has sufficent enough traffic to warrant having it's own playlist.

Hardcore Free-For-All, for example, has a very low traffic count. This makes Matchmaking in that playlist more difficult.

While I'm sure that the 4000 people in it right now are loving it, I'm just being open with with you when I say that something with less than 1% of the total population barely justifies it's own playlist.

What follows next is a discussion point. It's not a committement or a guarantee. I am taking feedback as we think about how to provide more hardcore game modes as Public Playlists without fragmenting the small Hardcore community or matchmaking.

I would appreciate it if you please keep your posts on-topic and civil. Please hardcore community, police your own. I am counting on you to make it worthwhile to have a thread going.

As a snapshot in time, these are the Hardcore modes in order of popularity.

1. Hardcore TDM (by a large margin)

2. Hardcore CTF

3. Hardcore Search

4. Hardcore FFA

Where do you go from here? Sacrifice Hardcore FFA for a Moshpit, Kill Confirmed, or something else entirelly?

Some of you will be tempted to say "Give every game mode it's own Hardcore playlist." Save yourself some trouble. I totally get it. You like Hardcore.

However, Hardcore is not a gamemode. It's a variant on the game rules. One that is popular with a very passionate, but very small crowd of people.

Keeping the 80,000 (or so, across 2 platforms) of you together and able to play together has to be a priority over any specfic variant.

Finally, in case you are just joining us on this game, we go through this every two years with you.

This year is no different. We put out the game. We then figure out what is popular amongst the Hardcore (and other variant, but relatively small communities), and we make adjustments that are in the best intrests of the game and the community. This year is no different. Of course we'll make adjustments. We always do.

Vahn

Da haben Sie es. Vonderhaars Antwort nach zu schließen, sollten die Spieler sich in absehbarer Zeit keine Hardcore-Variante von Hardpoint und den anderen Modi erwarten.

Um der Wahrheit die Ehre zu geben, die meisten Call of Duty Fans wollen einfach nur harte und supercoole „L33T" Killer oder so sein und das ist der Grund, warum sie das gewöhnliche Team Deathmatch den Modi mit Zielvorgaben vorziehen.

Wenn genügend Spieler es verlangen, würde sich Treyarch womöglich überreden lassen. Viel Glück dabei, die Spielerhorden von TDM wegzubringen.

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