Ein weiterer Rückwärtssalto? Im Mai verkündete Microsoft, dass Kinect ständig angeschlossen und sein muss, damit die Xbox One funktioniert, aber nun wird auch in dieser Beziehung eine Kehrtwende vollzogen.
Es war bereits bekannt, dass man den Kinect-Sensor abschalten kann, aber nun sagt Microsoft, dass das Gerät überhaupt nicht angeschlossen sein muss. In einem Gespräch mit IGN teilte Microsofts Marc Whitten nun die große Neuigkeit mit, dass die Xbox One tatsächlich ohne Kinect funktionieren wird.
"That said, like online, the console will still function if Kinect isn’t plugged in, although you won’t be able to use any feature or experience that explicitly uses the sensor“, erklärte er.
Auf die Nachfrage, wie „ausgeschaltet“ Kinect sein könne, antwortete Whitten: „Totally off“ („Komplett ausgeschaltet“).
"You have the ability to completely turn the sensor off in your settings. When in this mode, the sensor is not collecting any information. Any functionality that relies on voice, video, gesture or more won’t work. We still support using it for IR blasting in this mode. You can turn the sensor back on at any time through settings, and if you enter into a required Kinect experience (like Kinect Sports Rivals for instance), you’ll get a message asking if you want to turn the sensor back on in order to continue."
Das ist eine weitere der atemberaubenden Kehrtwenden, die Microsoft in Sachen Xbox One in den letzten Monaten vollzogen hat. Im Juni nahm Microsoft Abstand vom Xbox DRM, worauf allerhand weitere Änderungen folgten. Man scheint also auf die Kritik all jener zu hören, die besonders laut schreien.
Microsoft ließ aber auch wissen, dass man die Xbox One nicht ohne Kinect verkaufen wird, so dass Kinect zumindest in dieser Beziehung verpflichtend bleiben wird. Aber bei Microsoft hat man seine Meinung schon mehr als einmal geändert.
Microsoft Senior Executive Albert Penello äußerte sich auf NeoGAF wie folgt zu der überraschenden Änderung (die Hervorhebung stammt von mir):
We still believe in Kinect. We aren’t interested in splitting the development base. The more demos I’ve seen, the more I’ve used it – the more impressed I am. The team feels strongly about Kinect, and I hope we’re able to prove that when you use it.
We also have a ton of privacy settings to allow people to turn off the camera, or microphones, or put it in a state just for “Xbox On” and IR blasting – there will be a lot of user control for that.
The thing we all understood, and hence this change, is that there are some scenarios where people just may not be comfortable. We wanted people to be 100% comfortable, so we allow the sensor to be unplugged. And clearly the “it dropped” scenario is possible.
The most obvious thing is watching a DVD/BD, or streaming a movie, or HDMI pass-through, your experience isn’t impacted (except you miss voice and IR blasting)
There is no “gotcha”, but obviously, if there is a game that REQUIRES Kinect (like Rivals), or something where Kinect IS the experience (like Skype), those won’t work.That said, for people who have privacy concerns there are user control settings, which we believe are great.
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