Obwohl es eines der populärsten Videospiele auf dem Planeten ist, spielte die Story von League of Legends für die meisten Spieler keine oder nur eine sehr untergeordnete Rolle. Und die Story war bisher auch nicht wirklich weltbewegend. Es gab eine Erklärung für das Setting des Spiels, aber wenig mehr. Nun, das soll sich schon bald ändern.
Bei Entwickler Riot Games traf man die Entscheidung, fast die gesamte Story des Spiels – an der, man glaubt es kaum, mehrere Jahre lang gearbeitet wurde - zum alten Eisen zu werfen und ganz von vorne zu beginnen.
"The background we'd created to explain in-game action was ultimately restricting the potential narrative development of the game's defining characters", schreibt das Unternehmen in einem Blogeintrag , in dem die Entscheidung erklärt wird.
"At a very broad level", heißt es darin weiter, "we've decided to push League's story beyond its original focus on explaining in-game action and forge a new narrative path for Runeterra – a world in which the factions and champions we all know and love have full freedom to grow, travel, and kick ass on a worldwide scale. From champion interactions to bios to events (and beyond), we aim to expand the scope of League's story and pursue a more dynamic and wide-ranging world fit for the outsized capabilities and personalities of our champions."
Und was passiert mit all dem, das jetzt zur Seite geschoben wird? Es wird buchstäblich dem Papierkorb der Geschichte überantwortet.
"Does this mean older story efforts like the Journal of Justice and League Judgments are meaningless? Of course not. In the same way that we can go back and enjoy old books, shows, films, art, and comics that have been superseded by more recent interpretations of the same material, League's original lore remains a cherished part of its history. From comic books to classic literature, exploration of the same creative space in vastly different ways is a natural part of storytelling."
Riots Autorenteam erklärt die Änderungen in den Kommentaren zu dem Beitrag ein wenig ausführlicher und sagt dabei: "Also, to be clear, we don't want people to think we're doing away with everything that's ever been posted in the Journals, Judgments, or other places. That stuff will always exist to be enjoyed, as it should — a lot of players love it. It's about modifying things that get in the way of our telling bigger, better stories. It's kind of like with comic books: Wolverine in a '60s X-Men comic looks a lot different from Hugh Jackman in the DoFP movie, but he's still recognizably the same character. Superman's origin story has been retold numerous times and ways in many different media; some of the interpretations I've loved, others I haven't so much, but it's always fascinating to see those new perspectives on familiar tales. New doesn't invalidate old, it just broadens the world of stories told about Runeterra."
Das wird natürlich – und hat es bereits – all jene empören, denen der sehr löchrige Kanon des Spiels wichtig war, doch es ist etwas, das Riot früher oder später machen musste. Da League immer beliebter wird, steigen seine Chancen, etwas Größeres zu werden, etwas, aus dem man TV-Serien und Filme machen kann. Möchte man ans ganz große Geld herankommen, muss man irgendeine halbwegs nachvollziehbare und spannende Geschichte bieten.
Der alte Kanon des Spiels hätte das nicht ermöglicht. Etwas besser Ausgearbeitetes mit mehr Tiefgang kann es.
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