Als Bungie für die Halo-Spiele verantwortlich zeichnete, war der Multiplayer-Teil stets eine teamorientierte Sache. Sicher, es gab persönliche Statistiken, auf die man stolz sein konnte, aber es war der Rum eines Blauen oder Roten Sieges, der einen motivierte. Aber das neueste Halo wird von 343 Industries betreut, weshalb sich an der Multiplayer-Front einiges ändert.
Ein Eintrag im Halo Waypoint Blog erläutert die Veränderungen, die der brandneue Infinity Slayer Modus mit sich bringen wird:
For the first time in Halo, you earn points not only for your team, but also for yourself. It still takes a certain amount of kills to win the game (currently one kill equals ten points, and 60 kills wins the game), but now you have your own personal progression loop on top of that.
Halo 4 also brings new medals and rewards to the experience, rewarding players not only for kills, but also style, assists, team support, and objective gameplay. Some of the things that count as "style" are killing an opponent attempting to hijack or skyjack a vehicle, ending an opponent's killing spree, and killing an opponent that stole your ordnance.
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