xcom enemy unknown dev tipps 01

Mittlerweile haben Sie sich vermutlich schon in die Demoversion von XCOM: Enemy Unknown vertieft und warten sehnsüchtig auf die reguläre Veröffentlichung von Fireaxis’ spektakulärem Remake des rundenbasierten Strategieklassikers. Die bekannten Unbekannten sind nicht mehr unbekannt – aber wie verhält es sich mit den unbekannten Unbekannten? Ein umfangreicher Guide wird bald nach der Veröffentlichung des Spiels folgen, aber vorab erfreut uns Lead Developer Jake Solomon mit einigen Tipps, die das Besiegen der Feinde, mit denen wir früh im Spiel konfrontiert werden, erleichtern. „Every alien has multiple counters“ (Für jeden Alien stehen mehrere Gegenangriffe zur Auswahl), sagt er…

xcom enemy unknown dev tipps 02 sectoids bb

Sectoids

„Sectoids are very tough early in the game, but really with the Sectoids, their main offensive ability is Mind Merge. They link together, they merge their minds, which makes the front Sectoid really powerful, really deadly – it gives him extra hit points. But the back guy is super vulnerable. If you kill the guy in the back, then it actually kills both of them at the same time. So the counter for Sectoids is flanking. The assault soldier has an ability called ‘run and gun’, which allows him to move really far and shoot at the same time, and so he is great for killing Sectoids.” Also Sectoids können am leichtesten vom Assault Soldier (Sturmangriffssoldat) besiegt werden, indem er sie umgeht und von der Flanke attackiert.

xcom enemy unknown dev tipps 03 heavy floater bb

Floaters

“Floaters you encounter some time soon after Sectoids. Their big ability is to launch all over the battlefield. So they’re like the anti-sniper, where they’ll launch around the battlefield and land next to your guys in the back, flank them and kill them. So for Floaters, the best tactic is suppression. You can pin them down with suppression so they can’t fly around. That would be using the heavy, who’s sort of anti-Floater.” Floaters werden Scharfschützen sehr gefährlich. Die beste Taktik gegen sie ist „Suppression“ (Unterdrückung), wodurch verhindert wird, dass sie herumfliegen können. Der Heavy ist dafür am besten geeignet.

xcom enemy unknown dev tipps 04 chryssalids

Chryssalids

“Chryssalids are melee units and they move really, really, really fast. And so Chryssalids are the kind of nemesis of assault soldiers, who have to get up close to do damage – that’s like the worst face off. So if you were facing off against Chryssalids, the real thing you want is a sniper with the “squad sight” perk, which allows him to shoot anyone that his squadmates can see. He can get a height advantage in a corner of the map, then he can just shoot across the map and kill Chryssalids from afar, instead of having to get in close to deal damage.” Chryssalids sind exzellente Nahkämpfer, die sich sehr schnell bewegen. Sie werden besonders für den Assault Soldier zum Problem, da dieser nahe an sie herankommen muss, um ihnen Schaden zufügen zu können. Wenn Sie Chryssalids erfolgreich bekämpfen wollen, sollten Sie auf den Scharfschützen mit dem „Squad Sight“ Perk setzen, der ihm erlaubt, jeden zu töten, den seine Teamkameraden sehen können.

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