Die Xbox One muss nicht immer online sein, wird aber die Nutzung gebrauchter Spiele zumindest einschränken

 

xbox one news 01

Die nächste Xbox wird auch ohne Internetverbindung funktionieren, aber sie wird gebraucht erworbene Spiele blockieren, sofern Sie nicht bereit sind, Microsoft ein wenig geld zukommen zu lassen.

Wired durfte schon vor der heutigen Präsentation einen Blick auf die Xbox One werfen und berichtet, dass Spiele installiert werden müssen, um gespielt werden zu können.“On the new Xbox, all game discs are installed to the HDD to play“, sagte ihnen Microsoft.

Weiter enthüllt Wired, dass die Spiele mit einem Xbox Live Account verbunden sein werden – damit man Spiele nicht an alle weiterreichen kann, die man kennt. Und wenn Sie ein Spiel mit einem zweiten Account verbinden möchten, wird dafür eine Gebühr fällig:

What follows naturally from this is that each disc would have to be tied to a unique Xbox Live account, else you could take a single disc and pass it between everyone you know and copy the game over and over. Since this is clearly not going to happen, each disc must then only install for a single owner.

Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.

But what if a second person simply wanted to put the disc in and play the game without installing – and without paying extra? In other words, what happens to our traditional concept of a “used game”? This is a question for which Microsoft did not yet have an answer, and is surely something that game buyers (as well as renters and lenders) will want to know.

Wired fragte auch, was wir alle wissen wollten: Wird die Konsole nur mit Internet-Verbindung funktionieren? Die Antwort: Das hängt davon ab.

And what of the persistent rumors that Xbox One games will be “always online” – that is, that single-player games would require a constant online connection to function? As it turns out, those rumors were not unfounded, but the reality is not so draconian. Xbox One will give game developers the ability to create games that use Microsoft’s Azure cloud computing service, which means that they might be able to offload certain computing tasks to the cloud rather than process them on the Xbox One hardware itself. This would necessitate the game requiring a connection.

Are developers forced to create games that have these online features, and are thus not playable offline? They are not, Xbox exec Whitten said to Wired — but “I hope they do.” So the always-online future may come in incremental steps.

Das bleibt also dem Entwickler überlassen. Manche Spiele werden womöglich eine ständige Internetverbindung erfordern, andere nicht. Die Zukunft von „always-online“ bleibt also unklar.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Spass und Spiele Designed by Templateism Copyright © 2016 |

2013 - 2016 Spass und Spiele. Designbilder von Bim. Powered by Blogger.