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Das Innenleben der Xbox One hat sich seit der E3 ein wenig verändert

 

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Die Xbox One, die uns auf der E3 präsentiert wurde, ist nicht mehr die Xbox One, an der das Team bei Microsoft derzeit arbeitet. Es wurden an dem System bereits einige Veränderungen/Verbesserungen vorgenommen, wie Xbox Executive Marc Whitten heute in Major Nelsons Podcast erläuterte.

Whitten ging auf einige der Updates des inneren Status der Xbox One genauer ein. Je näher der Veröffentlichungstermin rückt, desto mehr Details müssen endgültig festgelegt werden. hier sind also einige Updates, die zeigen, wie sich die Konsole Anfang August darstellt.

Grafik und die Maschine

Die Highlights: Whitten sagt, dass man einen Treiber speziell für die Xbox One programmiert hat. Ihm zufolge ist er zu 100% für die Konsole optimiert. Außerdem hat man es geschafft, die GPU zu beschleunigen.

Mit den Worten von Whitten:

Since E3 we’ve dropped in what we internally call our “mono driver.” It’s our graphics driver that really is 100% optimized for the Xbox One hardware.

You start with the base DX driver and you take out all parts that don’t look like Xbox One and you add in everything that really, really optimizes that experience. Almost all of our content partners have picked it up now.

This is the time where we’ve gone from theory of how the hardware works—what do we think the yield is going to look like, what is the thermal envelope, how do things come together—to really having them in our hands. That’s the time where you start tweaking the knobs because either your theory was right dead-on or you were a little too conservative or you were a little too aggressive.

An example that’s actually been really good news for us, an example of that is we’ve tweaked up our clock speed on the GPU from 800 MHz to 853 MHz. Just an example of how you really start landing the program as you get closer to launch.

It’s just an example where we really get close to the final performance envelope of how the box works and really making sure we have a great product for our developers to build great games against.

Was bedeutet das für den Kampf Xbox One versus PS4? Nun, John Carmack (id Software) zufolge unterscheiden sich die beiden Konsolen in punkto Leistungsfähigkeit nur geringfügig. Es muss also nicht viel bedeuten, aber noch niemand hat die beiden Konsolen mit Benchmark Programmen auf Herz und Nieren getestet.

Matchmaking

Hier gibt es nicht viel Neues zu berichten, doch Whitten erfreut uns mit einigen Details, die das neue Smart Match System in den richtigen Kontext rücken. Und er erklärt, was asynchrones Matching auf der Xbox One bedeutet.

We’re really getting into our ability to rethink how we do matching to make sure you get into the matches that you want and that game developers really have the ability to tailor those around both your skill—which has always been something we’ve spent a lot of time on—but also a lot of other factors. Like types of people you like to play with, types of matches you like to play in, and being able to really bound that up into a really great system and then through the power of Xbox One be able to do asynchronous matching.

Typically what happens on Xbox 360 is you go into matchmaking, you sit around a lobby, you wait for things to fill up...but you’re sitting not playing a game. So the question is why can't you be running the matches that you like that are really tailored around you and something the title developers really highlighted as a really cool mode always in the background so that whenever you’re ready there’s a match there that’s waiting for you. That there’s always more matches so that we can shrink the amount of time of not playing and replace it with really, really great gameplay because you’re matched in a great way. And that’s what asynchronous matching allows you. It allows you to be doing it both in the game and to be able to actually be doing something else. Playing another game or doing something else in the dashboard while matchmaking is running on your behalf.

Reputationssystem

Sie haben von dem ganz ordentlich klingenden neunen Reputationssystem gehört, das bestimmt, wer Sie als Spieler sind und wie Sie von den anderen eingeschätzt werden? Es ist im Grunde Microsofts Versuch, Xbox Live zu einer angenehmeren Erfahrung zu machen. Hier sind Whittens Worte zu diesem Feature, wobei er auch erklärt, wie es in das Nutzerinterface des Dashbaords integriert wird:

It’s a great example where, for us, how do we make sure that Xbox Live is a great community. That we reward positive behavior, that we make it easy for you to get into matches with people with good reputation or that match your reputation and really give the community a voice into that system. And our reputation system is a great example of that.

When you see your gamer card we want you to see your reputation we want you to be able to see the reputation of the people you’re playing with or your friends. We want it to be front and center. We want it to be something you can track, that you understand where you are. Then we also want it to—you know, through smart match—be able to fit back into the system so that it’s a real part of how the system works, end-to-end.

Hören Sie sich den Rest des Podcast an, um mehr darüber zu erfahren, wie weit das Team mit der Arbeit an der Xbox One mittlerweile fortgeschritten ist. Im Prinzip befindet man sich noch in der internen Beta-Testphase und holt Feedback ein, um allfällige Mängel beseitigen zu können, ehe die Konsole im Spätherbst in den Handel kommt.

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