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Toll, Destinys Auto Rifles werden schon sehr bald schlechter

 

destiny auto rifles news 01

Ich meine, wir alle wussten, dass es passieren würde. Bungie erwähnte bereits mehrmals, dass man der Ansicht sei, Destinys Auto Rifles (automatische Gewehre) seien zu stark und zu zielgenau. Deshalb ist ein „fix“ unterwegs. Ich glaube, ich fing einfach an, mir einzureden, dass die Entwickler das Ganze vergessen hätten oder so ähnlich. Sie vergaßen nicht.

Ab heute wird ein Destiny Hotfix einige Veränderung daran vornehmen, wie die Waffen im Spiel funktionieren. Dazu kommen noch einige weitere Anpassungen. Hier ist die komplette Liste der Änderungen (via Destiny Blog):

General
  • Fixed a bug where the Valkyrie-O5X Ship was the same as the Aurora Lance
Classes
  • Titan
  • Unbreakable: Fixed an issue with the perk granting more agility than intended
  • Warlock
  • Brimstone: Perk can now activate if player is airborne
Weapons
  • General
  • Fixed some issues related to quick weapon swapping
  • Auto Rifles
  • Base Damage decreased by 2%
  • Reduced Precision Damage multiplier from 1.50 -> 1.25 (head shot bonus)
  • Stability decreased by 4% - 17% (driven by stat value)
  • Hand Cannons
  • In-air accuracy now increased
  • Scout Rifles
  • Base damage increased by 6%
  • Damage vs. Combatants increased by 6% - 25% (based on tier)
  • Improved target acquisition, plus additional recoil tuning.
  • Shotguns
  • Decreased base damage at maximum range (falloff) by 20%
  • Shot Package Perk now has a slightly wider cone of fire
  • The Rangefinder and Shot Package perks are now mutually exclusive
  • Exotic Weapons
  • Vex Mythoclast
  • Base Damage decreased by 34%
  • Increased Precision Damage multiplier from 1.25 -> 1.50 (headshot bonus)
  • Pocket Infinity
  • Enhanced Battery Perk has now been replaced with the Speed Reload Perk
  • Perks
  • Metal Detector: Fixed a bug that prevents this perk from actually providing additional ammo
  • Lightweight: Fixed a bug that allowed additional agility to apply even when a weapon was stowed
Activities
  • Strikes
  • Engram rewards from strikes now appear in the post-game Activity Summary
  • Raid - Vault of Glass
  • Templar Encounter
  • Kill volume added to sniper platforms to prevent players from sitting on top of them
  • Relic is now removed and respawned if the holder leaves the playable area
Destinations
  • The Fallen have also retreated from their hold over the Rocket Yard to discuss a new takeover plan

Ich ärgere mich jetzt schon, dass meine schon komisch große Sammlung legendärer und exotischere Auto Rifles weniger stark sein wird als bisher. Außerdem hört es sich ganz so an, als sollten wir uns nicht mehr auf diese „hide on the sniper pillar" (Verstecken auf dem Scharfschützenpfeiler) Methode verlassen können, um den Templar im Vault of Glass zu besiegen. Nun ja, Scheiße.

Ich bin darüber hinaus neugierig, ob „The Fallen have also retreated from their hold over the Rocket Yard" Code für „we nerfed that second loot cave" ist. Wir werden es wohl bald herausfinden...

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