Die Geschichte von Shadow of Mordor, erklärt in zwei Minuten

 

middle-earth shadow of mordor lore 01

Gibt es etwas Verwirrenderes als die Storys von Videospielen? Oh, ja: Die Geschichten von Lord of the Rings Videospielen. Ich bin mir ganz sicher, dass außer mir auch andere Spieler Probleme haben, halbwegs nachzuvollziehen, was verdammt noch einmal in der Hauptstory von Shadow of Mordor vor sich geht. Es ist mir ein Trost, nicht allein zu sein.

Der humorvolle und treffend "Lore" betitelte YouTube-Kanal bietet in zwei Videos eine überraschend und willkommen klare Erklärung all der Ereignisse, die zu den Abenteuern der Spieler in Shadow of Mordor führen. Diese Erklärung der Story ist nicht nur albern, sondern auch hilfreich, denn sie rekonstruiert die Vorgeschichte des Spiels auf eine chronologische Weise, die tatsächlich nachvollziehbar ist, anstatt sie in einer Rückblende nach der anderen scheibchenweise zu präsentieren, wie es das Spiel selbst tut.

Außerdem möchte ich, falls dies noch nicht offensichtlich sein sollte, eine Warnung aussprechen, denn ab hier folgen reichlich Shadow of Mordor Spoiler:

Hier ist die Transkription, die in der Beschreibung des Videos zu finden ist (die Hervorhebungen stammen von mir):

The greatest craftsmen of all time, the Gwaith-i-Mirdain were at their finest thanks to swapping trade secrets with the Dwarves next door. Celebrimbor, the greatest Elven-smith of the Second Age, was lord of Eregion when fair-faced Annatar, the Lord of Gifts, claimed he could take their talents to the next level.
With his teachings, the Gwaith forged the Rings of Power. Celebrimbor also created Three Rings untouched by Annatar, who was really Sauron all along. Using Gwaith knowledge, Sauron forged the One Ring within the heart of Mt. Doom to control the other rings and their bearers. The Elves hid the other rings, butSauron captured and tortured Celebrimbor for their whereabouts. Celebrimbor kept the Three Rings hidden, but died before the Elves were able to defeat Sauron through their alliance with men.
Thousands of years later, on the night Sauron returned to Mordor, Talion, a Captain and Ranger of Gondor, was stationed at the Black Gate. After he, his wife Ioreth, son Dirhael, and everyone he knows is murdered, Talion finds himself resurrected and sharing his body with a wraith, or apparition. Now you must use your combined powers to recover the wraith's memories, exact revenge on the Black Hand, and break the curse to reunite with your family in the afterlife.
Have fun!

Ahhhhh, okay. Endlich fängt das Ganze an, Sinn zu ergeben.

Natürlich wäre es kein im Lord of The Rings Universum angesiedeltes Spiel, hätte seine Entwicklung nicht unter den willkürlichen und oft internen und zerstörerischen Machtkämpfen zwischen den verschiedenen Unternehmen zu leiden gehabt, die die Rechte an J.R.R. Tolkiens Universum für sich beanspruchen. Deshalb gibt es ein zweites, ebenso witziges und albernes Video über die Geschichte der Entwicklung von Shadow of Mordor:

Und hier ist abermals die Niederschrift des gesprochenen Textes:

As a subsidiary of Warner Bros., Monolith pitched their vision and passion for a new Lord of the Rings game. After the success of the non-movie based Arkham games, and director Peter Jackson telling them not to just copy his films, Monolith searched for their own story in the decades between the events of The Hobbit and Sam and Frodo's journey through Mordor.
With Middle-earth Enterprises at their side, Monolith decided to combine Celebrimbor, the key Elven smith in Tolkien's origin story for the Rings of Power, with a new character: Talion.
Monolith developed the Nemesis system in which prior interactions affected your next encounter, but the many combinations resulted in hard to find and hard to fix bugs for developers, even after release. Monolith also faced uproar both when a developer accused them of copying code from Assassin's Creed 2, and when it surfaced that Shadow of Mordor review copies were only given to those who agreed to write shining reviews. However, accusations ceased when people realized it was actually just a good game.
Have fun!

Mann, ich sähe es gerne, wenn jeder Story-Kodex für ein großes Fantasy- oder Science-Fiction-Spiel über einen Zusatz/Nachtrag verfügte, der erklärt, wie Mächte der realen Welt die fragliche Kreation beeinflussten. Dann wäre es viel einfacher, alles zu verstehen und auf dem Laufenden zu bleiben.

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