Kurz nach dem Jahreswechsel haben die für den Xbox Live Indie Channel Verantwortlichen einige Änderungen bekanntgegeben. Entwickler können nun größere Spiele einreichen (und 10 statt 8 Titel) und die Preisgestaltung wurde überarbeitet, sodass nun auch größere Spiele billiger (um 80 Punkte) angeboten werden können. , dazu gibt es eine neue Preisgestaltung (Microsoft Punkte).
Im offiziellenl XNA Game Studio Team Blog heißt es dazu:
Higher maximum CCGAME size
Since the start of Xbox LIVE Indie Games, CCGAME bundles submitted for Xbox LIVE Indie Games were limited to a maximum size of 150MB. We've heard all the great feedback on this subject and today we are pleased to inform you that developers are now able to submit CCGAME bundles up to 500MB through App Hub for publishing on Xbox LIVE Indie Games.
New limit for 80 point games
Another area we're adjusting today is the requirement that titles larger than 50MB be priced at either 240 or 400 points. After raising our maximum size we've decided to also raise this limit. Starting today you can apply the 80 point price to any game with a CCGAME size under 150MB, which is three times the current limit of 50MB.
More titles per developer
The last change affects a fewer number of developers, but we still believe it's an important update. Originally developers were limited to just eight titles on Xbox LIVE Indie Games. When Creators Club became App Hub, we raised the limit up to ten. We're happy today to let you know that we're again raising this limit up to twenty titles per developer.
Falls Sie irgendwelche Fragen haben, sollten Sie den Forum Thread zu dem Thema konsultieren.
Happy new Year Xbox Live Indie Games! [XNA Game Studio Team Blog]
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