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DayZ Update bringt Hunde und Bärenfallen

 

DayZ Update News 01

Dean „Rocket“ Hall, erstklassiger Modder und Mitarbeiter von Bohemia Interactive, bestätigte gegenüber Eurogamer, dass es in DayZ schon bald Hunde geben wird. „Oh man that’s just GREAT“, sagt ein Mann, der verdächtig an Hudson aus Aliens erinnert, „I’m out of BEANS and I just got SHOT and a ZOMBIE IS EATING ME and now I gotta watch out for freakin’ DOGS. That’s just great, man. That’s freakin’ GREAT.”

Hall äußerte sich nicht dazu, welche Rolle die Hunde in der Open-World-Multiplayer-Spiel, das die Zombieattacken und das einsame Sterben in irgendeinem Straßengraben so gut simuliert, spielen werden, aber er bestätigte, dass es sich um „Deutsche Schäferhunde“ handeln wird. Rudel wilder Hunde wären eine gute Ergänzung für DayZ, vor allem wenn sie in der Nacht unheimlich heulen. Hall sagte, dass schon seit einiger Zeit an das Einfügen von Hunden gedacht wurde, dass es aber Probleme mit der Implementierung gab und andere Probleme dringlicher waren.

Die Hunde werden mit einem späteren Patch folgen, doch der unmittelbar bevorstehende Patch 1.7.2 gibt Ihnen eine Möglichkeit, sich darauf vorzubereiten: Bärenfallen. Sie „brechen Spieler und Infizierten die Beine und töten Tiere, sobald sie aktiviert sind. Autsch. Dieses neue Feature sollte demnächst erscheinen. Wenn es Bärenfalle gibt, wird es auch Bären geben?

Hier sind die 1.7.2 Patch Notes:

Changelog:
* [FIXED] Infected hear perfectly through objects (noise reduced by 50% through an object)
* [FIXED] Animal bodies despawn way too fast (now despawn automatically after 2 minutes)
* [FIXED] Corrupted update data causes people to spawn in debug forest (now will not save corrupted position data)
* [FIXED] States where animal might stop walking around (now should walk around more)
* [FIXED] Animal AI routines consuming large amounts of FPS (now in line with Infected AI routines, reduced FPS usage)
* [NEW] Player Syncing system replaced (increased performance and ammo quantity tracking)
* [FIXED] Error reports are almost invisible (has now been fixed)
* [FIXED] Daylight calculations causing slight FPS issue
* [NEW] Visibility now smoothly alters based on sun, moon, cloud, rain, and fog state
* [NEW] Aubility now dampened in rain and increased by fog
* [FIXED] Object cleanup causing significant (huge) performance issue on servers (reduced by up to 50%, means more players + zombies possible)
* [FIXED] Use of “allMissionObjects” causing performance issue on clients (new engine command “entities” used to improve FPS on clients)
* [FIXED] Too easy to break legs due to infected (reduced probability of leg damage, reduced amount of leg damage)
* [FIXED] Inspection of dead bodies does not work (fix only applies with ArmA2 Beta 94033 and above)
* [NEW] Exponent driven probability introduced into visibility calculation
* [FIXED] Hatchet/Crowbar requires reloading ( https://dev-heaven.net/issues/34903 )
* [FIXED] Unlimited Wire fence/Sandbag/Tank Trap Bug ( https://dev-heaven.net/issues/34283 )
* [FIXED] Duplication Exploit on object pickup ( https://dev-heaven.net/issues/34031 )
* [FIXED] Not full magazines disappear when you reconnect ( https://dev-heaven.net/issues/33998 )
* [NEW] Set Bear Traps that break player and infected legs, kills animals, when activated
* [NEW] Authentication process streamlined with new ArmA2 Beta commands (publicVariableServer and publicVariableClient)
* [NEW] Authentication for duplicate IDs supportive of the new beta patch (ArmAX users)

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