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Vor dem Neustart mangelte es Doom 4 an „Persönlichkeit“

 

doom 4 news 01

Vor der heutigen QuakeCon hegte ich keine sonderliche Hoffnung, irgendetwas Neues über Doom 4 zu hören. Wie ein Kind, das zu Weihnachten dieses eine spezielle Spielzeug nicht bekommt, möchte eich nicht, dass mir allzu oft das Herz gebrochen wird. Aber es ist cool. Die Leute von IGN konnten id und Bethesda einige informative Wortspenden zu dem seit langem in Entwicklung befindlichen Projekt entlocken, das bereits einen Reboot hinter sich hat.

"Every game has a soul", erklärte Studio Director Tim Willits. "Every game has a spirit. When you played Rage, you got the spirit. And [Doom] did not have the spirit, it did not have the soul, it didn’t have a personality. It had a bit of schizophrenia, a little bit of an identity crisis. It didn’t have the passion and soul of what an id game is. Everyone knows the feeling of Doom, but it’s very hard to articulate."

"You can make a game and say, ‘that’s not a bad game, but it’s not as good as an Elder Scrolls game should be,’ and there’s a difference...it’s not great“, sagte Pete Hines, Bethesda VP of markerting. "It’s not amazing. It’s not what people have waited all this time for. It needs to be like ‘this was totally worth the wait.’ And I think what the guys at id are working on is...they’re pushing the boundaries and challenging themselves. I don’t want anybody to look at id’s next project and have this reaction that it’s still stuck in the 90s."

Das macht mir doch ein wenig Sorgen, aber wenigstens haben wir bereits Doom und Doom II – eine Modernisierung der Serie kann diese Spiele nicht aus unserer Erinnerung löschen. id und Bethesda möchten dieses Projekt ganz offensichtlich richtig hinbekommen und sie scheuen sich nicht, sich die Zeit zu nehmen, die notwendig ist, um dieses Ziel zu erreichen. Gutes Gelingen!

id Software 'Pushing Boundaries,' Focusing Only on Doom 4 [IGN]

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