Das Neueste

DOOM – Das neueste Update bringt Deathmatch und private Matches und beseitigt etliche ärgerliche Bugs

 

Es stimmt, Doom wurde ohne Deathmatch-Modus ausgeliefert. Ich verstehe das auch nicht.

 

 

Es ist wirklich mehr als unverständlich, geradezu eine Frechheit, dass Bethesda Doom ohne eingebauten Deathmatch-Modus in den Handel brachte. Aber so ist nun einmal die Welt, in der wir leben, und zum Glück spielt es jetzt auch keine gar so große Rolle mehr: “Free update 3”, das “much requested multiplayer features” beinhaltet, darunter Deathmatch und private Matches ist nun via Steam verfügbar. Das Update nimmt auch einige Anpassungen vor und beseitigt mehrere Bugs sowohl in der Doom Kampagne als auch im SnapMap Editor.

 

Deathmatch, erklärt Bethesda auf Steam, ist ein „free-for-all multiplayer mode“, während Spieler, die private Matches kreieren, die Möglichkeit haben, Spielmodus, Karten, Länge des Matches und andere Dinge zu bestimmen.

 

Hier sind die vollständigen Patch Notes: 

 

Campaign Fixes and Optimizations

 

  • Fixed an issue where exiting a Classic Map would cause the user to freeze on the Main Menu

  • Fixed a progression blocking issue when reloading checkpoint in Titan's Realm while picking up yellow skull in crusher room

  • Fixed the Summoner and Pinky models not being visible under the Collectibles menu

  • Fixed a crash which occurred when reloading Security Switches checkpoint with DOOM Classic Weapon Pose enabled in the VEGA Central Processing

  • Fixed cases of the Combat Shotgun Pop Rocket mod not tracking progress towards mastery

  • Fixed an issue where dying at the map transition and restarting the map in next level would put your character in a broken state

  • Fixed an issue where turning on the Classic Weapon Pose during a weapon examination cut scene would cause a broken state

  • Fixed Remote Detonation mastery not incrementing if the player first uses Stun Bomb on enemy targets

  • Fixed an animation issue where the Talisman Guards' legs would not move

  • Fixed an issue where Mission Select does not accurately reflect the in game status of Dead Man Stalking Challenge in Kadingir Sanctum

  • Various instability issues addressed

 

SnapMap Fixes and Optimizations

 

  • Improved general stability

  • Undo/Redo no longer causes memory drops

  • Anonymous players now are counted correctly in the map play counts

  • AI Path Points now work properly when set to Sprint

  • Browser sorting and empty browser are improved

  • Weapon switch now has proper key bindings

  • Empty Containers can now be picked up

  • Weapon On Pick Up logic works when set to On Touched

  • Clients are now stopped by Player Blocking Volumes

  • Locked doors now properly display a “Locked” message

  • Skull keys can be added and removed from Inventory

  • Added “Manage by AI Conductor” setting to property settings of additional AI

  • Ammo gained from picking up weapons works properly in all cases

  • Powercore spawns properly when spawned a map start

  • Lost Souls work properly with AI Path points

  • Give Armor works properly in all conditions

 

Und nun gehet hin und tötet einander, wie es das Universum vorgesehen hat.

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