Hier ist ein Grund, warum die Portierung so hohe Hardware-Anforderungen hat.
Wie zahlreiche Tests auf verschiedenen Systemen beweisen, ist die PC-Version von Monster Hunter: World eine die Hardware stark beanspruchende Portierung, aber eine, die viele Grafikoptionen bietet.
In einem Thread in den Resetera Foren, in dem Previews und Eindrücke der Portierung gesammelt und diskutiert werden, erklärte William Yagi-Bacon, Capcom USAs Vizepräsident für digitale Plattformen und Marketing, warum die PC-Version des Spiels vor allem die CPU so belastet:
"To eliminate interstitial loading during active gameplay, MHW loads the entire level into memory. In addition to managing assets loaded into memory, it keeps track of monster interactions, health status, environment/object changes, manages LOD & object culling, calculates collision detection and physics simulation, and tons of other background telemetry stuff that you don't see yet requires CPU cycle. This is in addition to supporting any GPU rendering tasks.
"While the MT Framework engine has been around for ages, it does a good job in distributing CPU cycles and load-balancing tasks across all available cores and threads. The engine itself is optimized for x86 CPU instruction set, is highly scalable, and loosely speaking, is platform agnostic regardless of PC or console platform so as long as it conforms to the x86 instruction set."
Monster Hunter: World erscheint am 9. August für den PC.
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