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Final Fantasy Speedrun beinhaltet 28 Minuten Treppensteigen

 

final fantasy speedrun 02

Dieses Video zeigt fast eine halbe Stunde lang nichts anderes als einen Typen, der in Final Fantasy für das NES Treppen hinauf und hinunter geht. Sagen Sie nicht, ich hätte Sie nicht gewarnt.

Speedrunner gyre_, der am Sonntag einen neuen "any%" Weltrekord aufstellte, indem er Final Fantasy in 59 Minuten und 10 Sekunden „durchspielte“, was ihm mit Hilfe eines gespeicherte Spielstände verändernden Glitches gelang, der bewirkt, dass das Spiel glaubt, dass man A) bereits alle vier Kugeln des Lichts (orbs of light) erhalten hat; und B) alle Charaktere des Spiels über Level 99 sind, so dass Feinde davonlaufen. Um diesen Glitch auszulösen, gab er bestimmte Befehle als seine Charakternamen ein und überlastete dann die Memory des Spiel, indem er Treppen hinauf und hinunter ging, bis seltsame Dinge passierten.

"This glitch has been known about for a while", sagt er, "but people didn't understand how to take advantage of it until quite recently."

Sie können sich hie das vollständige Video ansehen (springen Sie bitte zu 27:38 vor, wenn Sie kein Treppensteigen sehen möchten):


Watch live video from gyre_ on Twitch

Also was hat es mit al den Stufen auf sich? gyre_ erklärt:

Your party names are stored in some scratch memory when you enter them on the character select screen. As long as you soft reset, it'll still be there when you start up another game. What I did was a stack smash attack where by walking up and down the stairs 70 times it would start executing code nearby that scratched memory. I had to pick a couple things correctly, like my character classes and so on, for it to actually reach my character names, but it'll execute my second character's name.
When you saw me enter two codes what I was actually doing was jumping from the second character to the fourth character to get a couple more bytes of space, since I only have four bytes of executable code in these character names. You really can't do much, you're extremely limited in CPU instructions cause there's only a handful of characters. And then there's all these instructions, which take two or three or four bytes to encode. So that becomes an issue—how do you actually input those in the game. A lot of it's trying to chain to other parts of memory where you actually can do useful things by taking advantage of code that's sitting around.

Mit anderen Worten: Magie.

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