Das Neueste

League of Legends wird 2016 alles verändern

 

league of legends changes 01

Riot veröffentlichte vor kurzem sein 2016 Season Update für League of Legends und... ich weiß gar nicht, wo ich anfangen soll. Es wird alles verändert – und dann kommen noch viele neue Dinge hinzu. Ich habe noch nie ein so großes Update für das beliebteste Spiel der Welt gesehen.

Sie können alles über die Tweaks, Fixes und neuen Inhalte, die 2016 für League of Legends erscheinen werden, auf der neuen Popup-Site lesen, die Riot speziell für diese Ankündigung eingerichtet hat. Ich werde eine ganze Weile brauchen, dies alles zu verarbeiten. Ihnen dürfte es nicht anders ergehen. Hier sind die wichtigsten Informationen über die aufregendsten und interessantesten Veränderungen:

Es wird ein völlig neues Champion-Auswahlsystem (champion select system) geben.

Die Auswahl des Champions (champ select) war schon immer ein schwieriger Teil des Spielens von League of Legends und oft auch ein unangenehmer. Riot verspricht schon seit längerem, einen neuen und verbesserten „team builder“ zu veröffentlichen, aber die gestrige Ankündigung erweckt den Eindruck, dass man eine größere, systematischere Überarbeitung von „champion selet“ in jedem verfügbaren Spielmodus ins Auge gefasst hat. Nun ja, mit Ausnahme der seltsamen.

Riot beschreibt dies wie folgt

Break out your best champs in your favorite roles. With new champ select, everyone is on the same page before the draft even begins. Each player chooses two positions (or fill!) before queueing up to find a team. A new feature, “pick intent”, helps everyone understand the champ you want to play and the contribution you want to make to your team’s comp. With the draft underway, a new ban phase distributes one ban each to the players who receive the last three picks, while the top two have a shot at securing priority champs for the team. Put simply: champ select should leave every teammate - and every team - better placed to smash the enemy nexus.

Das neue System wird Ihnen ermöglichen, zwei verschiedene bevorzugte Positionen auszuwählen, ehe Sie überhaupt anfangen, über einen bestimmten Champion nachzudenken/zu sprechen:

When exploring position select, we delved into how most people play the game and designed around what we found: most players feel strongest in two positions. So you now select two positions out of top, jungle, mid, bottom, support, and fill. You’re guaranteed to land in one of the positions you select. And yes, support’s now officially a position in addition to a role. Check out your options:

-Select a primary and secondary position and matchmaking weights your primary choice, making it more likely you land there; you’re guaranteed to slot into one of the positions you select

-Select a primary position and “Fill” as your secondary, and matchmaking weights your primary choice, placing you in any other role if necessary

-Select “Fill” and join a team in any position

Requiring two positions ensures short queue times and that no one on your team gets stuck in a position they don’t want to play. We know some options (*cough* support and jungle) aren’t always quite as popular, and plan to incentivize these roles with IP bonuses if necessary.

We don’t see position select impeding lane swaps or other emergent strategies in the future, and teams remain totally free to collaborate and experiment with different comps (double jungle 2016)!

Das ist mit großem Abstand das Feature, auf das ich mich am meisten freue. Ja, ich weiß, dass es extrem nerdy ist, sich über eine Veränderung der Infrastruktur in einem Videospiel zu freuen.

Sie machen „ranked allow groups“ jeder beliebigen Größe.

Beim Ranked Mode (Gereihter Modus) wird es nicht mehr bloß um „duo queuing“ mit einem anderen Spieler gehen. Riot fügt “dynamic groups” hinzu:

This upcoming season we’re replacing the solo/duo queue with a dynamic group queue, where you’ll be able to climb the ladder with any number of teammates, going from single participation all the way to a full team comp. There’s no longer a penalty for players ranking together, so the benefits of grouping up will always prevail. You’ll still need to be of similar rank to your queue-buddies, and the system is designed so that groups will almost always play against similarly grouped opponents (so if you’re in a premade five, there’s a 95% chance you’ll run into another premade five), but now you’ll be able to compete the way you want to.

Ranked teams will still be available for players who want to form a team of any skill level, as teams are judged on the skill of the static group rather than the sum total of the individuals. That said, this season we’re also going to be improving the path to pro, with less ranked team grinding and more focus on performing when it counts. Details to come!

“Details to come.” (Details folgen.) Ich liebe es, wenn Videospielunternehmen riesige versprechen machen und dann einfach sagen: „Abwarten. Sie werden schon sehen“.

Riot ermuntert noch viel stärker zum Spielen in Gruppen (group play), indem man Boni dafür anbietet:

For those of you yet to find your trusty battle-buddies, there’s no better time than now to consult your friends list (or recruit that support who just carried you) - after dynamic groups go live, we’ll be launching with a bonus IP promotion for all parties who play together. Additionally, with Clubs and Parties hitting the stage, maybe your ranked soulmates are just one social sphere away from that push to Challenger.

Spieler mit hohem Rang haben bereits Bedenken wegen dieser Veränderungen geäußert, doch Riot sagt, dass sich auch deren Matchmaking-Erfahrung verbessern wird:

Enduring thirty-minute queue times for reaching the top of the ladder isn’t exactly a reward, but that’s historically been the price paid when you’re incredibly talented at League. We’re optimizing high-level matchmaking to identify epically skilled players faster and widen the MMR range for finding games.


Dies ist nicht der Ort, um zu technisch zu werden, aber Spieler mit hohem Level werden per Matchmaiking in dieselben Spiele gelangen, die nach einer Wartezeit von 30 Minuten passiert wären, aber nun viel schneller.

Eine Art “loot” (Beute) und “crafting” (Herstellung von Gegenständen) System wird zum Spiel hinzukommen.

Dies ist für mich der verwirrendste Teil der Ankündigung. Es wird etwas namens “Hexatech Crafting” zum Spiel hinzugefügt. Dazu haben die Macher folgendes zu sagen:

We’re introducing a new system called “Hextech Crafting” with two goals in mind: one, create a new way to pick up randomized loot at large discounts (we’re tuning the drop stats here but, if you want something specific, a direct purchase will still be the most efficient), and two (this one may be more important for some of you), allow players to earn their way toward champions or skins for their in-game accomplishments. Free.

Diese werden mit Hilfe einer Reihe von „chests“ (Truhen) ins Spiel eingefügt/den Spielern zugänglich gemacht:

Later in the new season, you’ll be able to earn Mastery Chests and Keys as you team up and compete with your friends. Upon acquiring (and combining) the two, you’ll be able to unlock the chest, earning loot items ranging from 7-day rentals to permanent skins and champions.

You’ll have the chance to randomly pick up Keys and Key Fragments after each win. Playing with your friends will result in getting a few more keys than going solo and, if you’ve got the right kind of friends, wins should be easier to achieve as well! Once you pick up enough Key Fragments, you can convert them into full Keys at the crafting table.

Mastery Chests will be tied to your post-game grades, which have always been a combination of your personal and team performance for that game. We’re still settling on the number of chests we’ll give out this way over the year (so it’s not a grind and we can get a clear view of the ecosystem we’re creating), but we’ll also be exploring ways to give out chests (and keys) for other modes and events.

For those who just want to pick up loot at a significant discount, we’ll also be offering unique types of chests in the store that are guaranteed to be good deals! Finally, if the rewards you earn aren’t something you see yourself ever using, you can swap them for other content via the crafting table.

Sie können auch mit Ihrem aktuellen Inventar herumprobieren, indem Sie Dinge herstellen (crafting) und „re-rollen“:

When it comes to content you plunder, you’ll be able to redeem or modify it via the crafting table. Loot items you don’t want can be disenchanted into essences. These essences are used to upgrade other items from shard rentals to permanent content. Alternatively, you can use the crafting table to reroll 3 of any permanent or rental item into a different permanent item of the same type (skin or champion).

In diesem Abschnitt sind viele Namen von Dingen zu finden und League of Legends hat nie offen gesagt, wie unglaublich teuer es ist, weshalb ich nicht gewillt bin, diesem neuen Monetization-Ding zu glauben. Falls Sie irgendwelche Informationen oder Gedanken dazu haben, schreiben Sie bitte einen Kommentar.

Es kommen viele neue soziale Systeme dazu.

Riot möchte wirklich, dass Sie League of Legends mit Ihren Freunden spielen können; es ist schön, dass dies endlich zu einer Priorität wird! In diesem Jahr fügen bringen sie sogar eine Smartphone-App heraus, die Ihnen ermöglicht, mit Ihren „in-game/client“ Freunden via Telefon zu kommunizieren:

League is better when you play with friends; it should be as easy as possible to hit up your pals and organize a game. Enter the League of Legends Friends mobile app.

The app makes your League friends list truly mobile, so you can always yell at your ranked team’s jungler—whether he’s ganking bot lane from the river, or off fishing in an IRL river. Here’s a few reasons to get excited:

Connect With Friends Whenever, Wherever

Use the League Friends app to hit up your buddies for a match any time they’re available—even before they’ve booted up their rig. The app syncs your conversations from any device, so you can keep up the team trash talk long after smashing the enemy nexus.

Never Miss A Match

It’s a lot easier to organize your team games when everybody is online. Optional push notifications ensure that you’ll get the message when your squad feels a late-night itch for a 5v5.

Darüber hinaus wird etwas namens „clubs“ zum Spiel hinzugefügt:

Clubbing it Up

Clubs are player-named (names must be unique), player-organized, and player-controlled social groups. The idea is to help you grow the amount of available friends at any given time so you can head to the Rift with the right teammates, every game.

Out the gate, each club provides a persistent chat room that lives across login sessions for all clubmates. This social hub facilitates friendships and naturally provides a place to organize games. Club leaders wield a full set of moderation tools, allowing them to invite or kick members at any time. Leaders can share the management burden, unlocking invite and kick powers for chosen officers. At launch, clubs max out at 100 members, but we’ll likely increase that number over time.

Find the Right Friends

What’s in a club? Well, that’s entirely up to you. From esports fans to collegiate gamers, clubs can form around just about anything. And as a bonus, you can rep your club on the Rift with tags attached to your summoner name. Just as a note: because you can be a part of multiple clubs at the same time, there’ll be a way to swap which tag you sport in-game.

Bemerkung am Rande: Ich werde in League of Legends irgendwann einen Spass und Spiele Club gründen, sofern es dieses Feature ins Hauptspiel schafft und richtig funktioniert.

Außerdem werden die Parties (Gruppen) angepasst/verändert, wen auch auf weniger intensive Weise als einige andere Dinge:

Group Queue Faster

Parties simplify the way small groups of friends stick together between games. Have some basics:

One player hosts a party, inviting friends to a group chat that persists through games, but not login sessions. With a party set up, the party leader goes through the normal flow of starting a game and then every player in the party queues up together. After the game parties stick together, keep their group chat, and can easily hit the Rift all over again.

Open or Closed

Parties are open by default, meaning friends will see your party in their friends list, know you’re looking for people to play with and be able to join you with just a few clicks. Party leaders can close parties too, making them invite-only.

Dazu kann ich nur sagen, dass es sich ganz gut anhört.

Verdammte Schei**, sie machen ENDLICH einen neuen Client

Jeeesus. Die Entwickler sprechen sogar davon, einen neuen Client zu machen. Ein neuer League of Legends Client!! ENDLICH!!!!! PASSIERT DAS WIRKLICH?!?! BITTE LASS ES NICHT BLOSS EIN TRAUM SEIN.

Der League of Legends Client war, mit einem Wort, schon sehr lange beschissen. Es wurde nicht viel darüber gesagt, was der neue Client bieten soll, aber der Umstand, dass überhaupt darüber gesprochen wird, ist bemerkenswert. Und noch wichtiger: offiziell. Ich werde dich beim Wort nehmen und nötigenfalls daran erinnern, Riot!

Mann, manche dieser Änderungen habe ich mir sehnlich gewünscht, doch ich hätte nie gedacht, dass der Tag kommen würde, an dem Sie Realität werden. Da dieser Tag nun nicht mehr fern ist, muss ich mich hinsetzen und einige Male tief durchatmen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Spass und Spiele Designed by Templateism.com Copyright © 2016 |

2013 - 2016 Spass und Spiele. Designbilder von Bim. Powered by Blogger.