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Die brutalen Dinge, die Sie sich von Fallout 4s Survival Modus erwarten dürfen

 

fallout 4 survival mode 01

Fallout 4s überarbeiteter Survival Modus ist noch nicht allgemein spielbar, aber neugierige Spieler haben bereits herausgefunden, wie er funktionieren wird. Oh, die Wunder des Datamining.

Ein Redditor namens rayQuGR veröffentlichte die folgenden, von Bethesda mittlerweile bestätigten Details, die uns einen sehr guten Eindruck von den rauhen Bedingungen vermitteln, die uns in diesem Modus erwarten.

Saving (Speichern)

Manual and quicksaving are disabled. To save your game, you’ll need to find a bed and sleep for at least an hour.

Combat (Kampf)

Combat is more lethal for everyone. You now deal, but also take, more damage. You can increase the damage you deal even further with “Adrenaline” (see below).

Fast Travel

Fast Travel is disabled. If you wish to be somewhere, you’ll have to physically travel there.

Weighted Ammo (Munition wiegt nun etwas)

Bullets and shells now all have a small amount of weight, which varies by caliber. Heavier items such as fusion cores, rockets, and mini-nukes can really drag you down.

Compass

Be sure to keep your eyes peeled, as enemies will no longer appear on your compass. As well, the distance at which locations of interest will appear has been significantly shortened.

Adrenaline

Survival automatically grants the Adrenaline perk, which provides a bonus to your damage output. Unlike other perks, the only way to increase your rank of the Adrenaline perk is by getting kills (hostile or otherwise). The higher your Adrenaline rank, the higher the damage bonus. Sleeping for more than an hour, however, will cause your Adrenaline rank to lower. You can check your current Adrenaline rank at any time in the Perks section on the Stat tab in your Pip-Boy.

Wellness

You’ll find it difficult to survive without taking proper care of yourself. You must stay hydrated, fed, and rested to remain combat-ready. Going for extended periods of time without food, water, or sleep will begin to adversely affect your health, hurting your SPECIAL stats, adding to your Fatigue (see “Fatigue” below), lowering your immunity (see “Sickness” below), and eventually even dealing physical damage to you.

Fatigue (Ermüdung)

Fatigue works like radiation but affects your Action Points (AP) rather than your Hit Points (HP). The more Fatigue you’ve built up, the less AP you’ll have for other actions. The amount of Fatigue you’ve accumulated is displayed in red on your AP bar.

Sickness (Krankheit)

A comprised immune system and a few questionable decisions can end up getting you killed. Eating uncooked meat, drinking unpurified water, taking damage from disease-ridden sources, such as ghouls and bugs, or using harmful Chems all put your body at increased risk for various ill effects. When you are afflicted with an illness, a message will appear onscreen. You can view specifics about your current illnesses by navigating to the Status section on your Pip-Boy’s Data tab and pressing [RShoulder] to view your active effects.

Antibiotics

Antibiotics, which can be crafted at Chem Stations or purchased from doctors, heal the various effects of sickness.

Bed Types (Arten von Betten)

The type of bed you’re sleeping in determines the length of time you are able to stay asleep. A sleeping bag will save your game and may help save your life when you’re desperate, but it will never allow for a full night’s rest and the benefits that come with it.

Crippled Limbs (Verletzte/verkrüppelte Extremitäten)

Crippled limbs will no longer auto-heal after combat and will remain crippled until healed by a Stimpak.

Carry Weight (Gewicht, das getragen werden kann)

Exceeding your carry weight reduces your Endurance and Agility stats and periodically damages your legs and health. Think of your back!

Companions

Companions will no longer automatically get back up if downed during combat and will return home if abandoned without being healed.

Enemy and Loot Repopulation (Wiedererscheinen von Feinden und Beute)

Locations you’ve cleared will now repopulate enemies and loot at a significantly slower rate.

Wie es derzeit aussieht, besteht der Survival Modus nicht bloß aus zufälligen schwierigen Herausforderungen. Er versucht vielmehr, dem Spieler zu ermöglichen, sich in diese lebensbedrohenden Situationen hineinzufühlen. Nehmen Sie nur zum Beispiel die Sache mit der Schnellreise (Fast Travel). Das Fallout 4 Erlebnis verändert sich komplett, wenn man gezwungen ist, jeden Ort zu Fuß aufzusuchen. Wenn man zu Fuß unterwegs ist, entdeckt man Dinge, die man unter normalen Umständen nie sehen würde. Man ist auch größeren Gefahren ausgesetzt und wird mit wesentlich mehr Feinden konfrontiert. Und man kann nicht so leicht all den Schrott abladen, den man im Gepäck hat, und Nachschub ist schwieriger zu beschaffen.

Das keine Schnellreise-Möglichkeit (fast travel) zur Verfügung steht und man zusätzlich Faktoren wie Nahrung, Wasser und Müdigkeit berücksichtigen muss, hört sich toll an. Schwer, aber definitiv wert, erlebt zu werden. Und das ist nur ein Teil des Gesamtbilds. Bethesda sagt, dass „noch mehr kommen wird“. Hervorragend.

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