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Durchgeknallte Mod versetzt den Skeleton King aus Diablo III in Dark Souls

 

dark souls skeleton king 01

Seit die PC-Version von Dark Souls erschien, gab es schon etliche Mods für From Softwares schwieriges Action-Rollenspiel, doch diese beschränkten sich großteils auf grafische Verbesserungen/Fehlerbehebungen und kosmetische Veränderungen von Gegenständen. Diese jedoch fügt einen Boss in Spiel ein. Und zwar einen aus Diablo III.

Ja, das ist unverkennbar die fleischlose Knochemasse des guten alten König Leoric.Diese ausgebleichten, gesichtslosen Züge würde ich überall wiedererkennen.

Der Schöpfer der Mod, ein gewisser Jed Lang aka "nyxojaele", hat die Absicht, seine Kreation schon bald zu veröffentlichen.

Doch wie machte er das? Nun, er behauptet, er habe ein Mod Tool Set gebaut, das so mächtig ist wie ein typischer Dark Souls Boss:

"This is the first -real- mod made for the game— no hacking of in-game memory, or intercepting DirectX calls. As far as your computer is concerned, this mod is officially created content by the original developers. And it's all done using my upcoming Dark Souls mod tool called DSMODT."

Hier ist ein Video davon in Aktion:

Lang erklärte ziemlich ausführlich, wie DSMODT funktionieren und wie vielseitig das Mod Tool sein wird (Warnung: Das Folgende ist ziemlich technisch):

"Dark Souls' content is all stored in 4 archive files (very LARGE archives) that in turn have smaller "sub archives" inside of them (and sometimes "sub sub archives" in them!) — DSMODT works by reading those archives, no matter how many levels deep, and displaying that info to the user, pretty much in exactly the same way as the actual game does it. This "viewer only" version is publicly available for download here: http://t.co/iVDyeoeLqo It can view enemies, maps, and props with 95% accuracy."
"The UNRELEASED version of DSMODT, which only exists on my computer, is what I used to achieve the video I linked you in my previous email. It has support to allow the user, while viewing an enemy, to replace that enemy's 3D mesh with another one, and then save that change BACK into the original Dark Souls archives, repacking however many levels of archives are necessary. Basically, it acts in a similar manner to the tools that From Software themselves used to originally create the game."
"What this means is that the user doesn't need to run any extra software (such as Cheat Engine or DSFix) alongside Dark Souls in order to play a modded version of it, because the whole mod is built right into the game just like From Software themselves did it."

Captain Totenkopf-und Mörderknochen da oben ist „a mesh mapped on top of a pre-existing boss“— keine ganz neue Kreation mit eigenen Moves. Lang muss etliche große Hürden überwinden, wenn er das hinbekommen möchte, aber er hofft, es eines Tages Wirklichkeit werden zu lassen:

"Ultimately, I want all of the things!"
"However, I need to be realistic about the whole thing. Animations and collision data are Havok [physics engine] data, which means I'd have to figure out how those files work as well. DSMODT uses the Havok library to play back the animations of enemies, but I don't think that library provides a means to modify those animations, only to play them back; the same would apply to the collision data. I highly suspect that those files will be a very large hurdle to surmount, so while I won't say it's impossible, I'll say that it will definitely take a long time. This is on my list of 'I definitely want to try and get this in' things though."
"If I do get so far as to get this Havok modding feature into DSMODT though, then absolutely, people will be able to create their own bosses with custom movesets, and entire new zones to explore."
"The only major thing after that is the issue of AI. I'm undecided at this time as to whether I will pursue AI customization via DSMODT. There is a very real chance that AI will be significantly more involved that Havok, as far as providing an editing interface via DSMODT. It's on my TODO list, under 'undecided.'"

Lang hofft, das vollständige Toolset schon bald veröffentlichen zu können, aber es liegt noch „viel Arbeit“ vor ihm, bis es für einfache Nutzer intuitiv genug ist.

Dennoch ist es, wenn alles funktionieren sollte, eine große und gute Nachricht. Ja, es ist Dark Souls 1 und nicht Dark Souls 2, aber a)DS1 ist besser und b) die Möglichkeiten, die sich hier auftun, sind faszinierend. Die Zeit wird zeigen, ob es diesem Mod Tool Set gelingen kann, neues Fleisch auf Dark Souls' Knochen zu transplantieren, aber die Hoffnung lebt.

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