Also das ist alles andere als spielerfreundlich, auch wenn es angesichts eines kolportierten Produktionsbudgets von $200 Millionen zu erwarten war.The Elder Scrolls Online wird für alle Plattformen $59,99/€59,99 kosten; dazu wird nach dem ersten Monat noch eine monatliche Abonnementgebühr von $14,99/€12,99/£8.99 fällig.
Zenimax Online, Entwickler des Spiels, versandte vor kurzem neue Einladungen zum Beta-Test und meint dazu auf der offiziellen Website des Spiels:
"It’s that time again! Get ready to check your email and see if you made it into The Elder Scrolls Online beta. If you don’t receive your invite today, don’t worry — you’ll have more chances to explore Tamriel before launch."
Diese Bekanntmachung ist als Erinnerung für alle gedacht, die sich Hoffnungen machen, am Beta-Test teilnehmen zu können, endlich wieder einmal den Spam Ordner durchzuschauen, um zu überprüfen, ob die Einladung versehentlich dort gelandet ist.
$14.99 pro Monat zusätzlich zum vollen Kaufpreis ist ein wenig heftig, aber der Aufwand für das Spiel ist, wie bereits erwähnt, beträchtlich. Ryan Scott Dancey, CEO von Goblinwork CEO und ehemaliger CMO von CCP, verteidigt das Abonnementsmodell für The Elder Scrolls Online. In einem Beitrag auf MMORPG meint er:
“It’s even harder to estimate how much revenue is being generated from microtransactions (MTX), but it is extremely difficult to imagine that the revenue even approaches 50% of the amount being paid as subscription fees. Half the subscription revenue is coming from World of Warcraft and Blizzard has just begun to dip its toe in the MTX revenue stream.
“MTX revenue will clearly increase over the next several years but until and unless there’s a major shift in the market, it will remain a junior partner to subscriptions in terms of revenue generation.
“This may be the internal justification ZeniMax is using to benchmark its budget forElder Scrolls Online. Skyrim, the most recent single-player entry in the Elder Scrolls franchise, is reported to have sold approximately seven million units, which we can impute translates to something like $210 million in revenue. If the MMORPG can carry that kind of weight, its budget becomes suddenly very rational.
“The era of MMO subscriber transparency has ended, but we can still make some educated deductions about these revenues and subscriber totals. It’s impossible to confirm these figures without the cooperation of each game’s developer and none of them are going on the record anymore with these figures. But by triangulating from press releases, SEC (and other government filings), talking to industry insiders, and looking at anecdotal evidence from many sources, we can get into the ballpark for some analysis.”
Dancey sagte, dass Pathfinder Online , das Spiel seines Unternehmens, ebenfalls ein auf Abonnements basierendes MMO sein wird, dass sich aber die Preisgestaltung im Laufe der Zeit ändern kann.
The Elder Scrolls Online soll am 4. April für den PC und im Juni für PS4 und Xbox One erscheinen.
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