In der vergangenen Woche wurde Niantic von Spielern und Medien heftig kritisiert, weil der Entwickler nicht offen und ehrlich genug mitteilte, was mit Pokémon Go vor sich geht. Nun hat es aber ganz den Anschein, als habe Niantic eine Kommunikationsoffensive gestartet.
Es wird nicht nur vermehrt in sozialen Medien gepostet, sondern Niantic veröffentlichte gestern auch einen Blogeintrag über eines der umstrittensten Themen im Zusammenhang mit Pokémon Go: Tracking Websites und Apps (Programme und Sites, die Spielern helfen, Taschenmonster zu finden.)
Seit einiger Zeit kursieren Gerüchte, dass Tracking Websites wie Pokevision die Servers von Niantic allzu stark belasten, und gestern bestätigte das Unternehmen dies direkt und aufrichtig:
As some of you may have noticed we recently rolled out Pokémon GO to Latin America including Brazil. We were very excited to finally be able to take this step. We were delayed in doing that due to aggressive efforts by third parties to access our servers outside of the Pokémon GO game client and our terms of service. We blocked some more of those attempts yesterday. Since there has been some public discussion about this, we wanted to shed some more light on why we did this and why these seemingly innocuous sites and apps actually hurt our ability to deliver the game to new and existing players. The chart below shows the drop in server resources consumed when we blocked scrapers. Freeing those resources allowed us to proceed with the Latin America launch.
Niantic führt weiter aus:
In addition to hampering our ability to bring Pokémon GO to new markets, dealing with this issue also has opportunity cost. Developers have to spend time controlling this problem vs. building new features. It’s worth noting that some of the tools used to access servers to scrape data have also served as platforms for bots and cheating which negatively impact all Trainers. There is a range of motives here from blatant commercial ventures to enthusiastic fans but the negative impact on game resources is the same.
Of course, there are also outright hackers out there attempting to break into systems, hijack social media accounts, and even bring down the service. Some of them have posted publicly about their attempts.
We don’t expect these attempts to stop. But we do want you to understand why we have taken the steps we have and why we will continue to take steps to maintain the stability and integrity of the game.
Hier können Sie den kompletten Blogeintrag lesen.
Bravo, Niantic. Dies ist genau die Art von Kommunikation, die sich die Spieler schon länger erhofft haben. Ja, das Spiel befindet sich aufgrund etlicher Bugs noch immer in ziemlich schlechtem Zustand, doch man gewinnt langsam den Eindruck, dass Niantics genauere Erklärungen und die insgesamt bessere Kommunikation dafür sorgen könnten, dass die Spieler nicht mehr so wütend und frustriert sind.
Niantic versicherte den Fas sogar, dass man “heard feedback about the Nearby feature in the game and are actively working on it.” Exzellent! Hoffentlich ist das nächste System, das sich die Entwickler einfallen lassen, brauchbarer als das Schritte-/Fußabdruck-System.
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