Leider hat s ganz den Anschein, als sollte Doom bei weitem nicht so Mod-freundlich sein, wie es sich die Fans wünschen. Ironischerweise liegt das an SnapMap.
In einem Livestream enthüllte Bethesda, dass die PC-Version außer SnapMap keine Mod Tools bieten wird. Auf PlayStation 4 und Xbox One wird es sicher nicht besser aussehen.
Um zu erkennen, warum das eine schlechte Nachricht ist, muss man SnapMaps Beschränkungen berücksichtigen. Mit diesem Tool wird es nicht möglich sein, Außenbereiche und weite offene Flächen/Räume zu kreieren. Die Nutzer können damit im Prinzip nur kleinere Innenräume bauen.
Um SnapMaps Grenzen zu verteidigen, veröffentlichte Bethesda dieses Statement , in dem man darauf hinweist, dass das Feature leicht zu benützen sein soll:
The base Snapmap doesn't but I actually want to make this point. Snapmap is our approach to making everybody have the ability to mod "in some fashion" it doesn't in our mind replace our desire to make our tools and technology available like we always have to real programmers.
Now I will say, if you've done that, if you've been a modmaker I highly encourage you to try Snapmap too because just the fuctionality in there is really cool. My favorite part about Snapmap is that everybody has all the data so is you've been a modmaker or somebody who makes levels or texture packs to have somebody play your stuff requires you to upload it and to download it and things like Steam Workshop have made that easier but with Snapmap literally everyone has everything and the only data that passes between clients is a little instruction file.
The depth of the stuff you can make is going to blow you away. We had a guy in QA that made a piano. So I highly encourage everyone to try Snapmap but fear not, making our stuff available to you is near and dear to our hearts so it certainly isn't a replacement.
Kann Bethesda Sie mit diesem Argument überzeugen?
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